.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمرِ بازارِ داخلی برنج شکسته شده است!

شمال نیوز: اين روزها صحبت‌ کشاورزان بر سر اين است که فروش برنج‌هاي خارجي در فروشگاه‌ها، فروش برنج بومي را با مشکل مواجه کرده است. به نظر مي‌رسد روند تبليغات براي فروش برنج خارجي در تلويزيون، رقابت فروش برنج داخلي با برنج‌هاي خارجي را در بازارهاي داخل ناعادلانه کرده و کمر بازار برنج داخلي را شکسته و اقبال عمومي به برنج‌هاي توليد داخل را کم کرده است.

شاليکاران گيلاني هر سال از اواسط زمستان براي توليد برنج، پا به شاليزارها مي‌گذارند و اواخر تابستان هرسال دسترنجشان را از سفره‌هاي طلايي شاليزارها جمع مي‌کنند، اما شاليکاران، هر سال، بعد از سفيد کردن شلتوک در شاليکوبي‌ها، گرفتار آشفته بازار فروش برنج مي‌شوند.آشفته بازاري که با عرضه و تقاضاي برنج‌هاي خارجي، جاي دسترنج شاليکاران را در غرفه‌هاي برنج فروشي‌ها، تنگ کرده و سبب شده محصول تازه و خوش عطر و طعم شاليزارها، هر سال در فصل دروي گيلان، روي دست شاليکاران بماند.

صفرعلي، يکي از کشاورزان شهرستان رشت با اشاره به اينکه هم اکنون شاليکاران براي سفيد کردن شلتوک‌ها در کارخانه‌هاي شاليکوبي به سر مي‌برند، افزود: اغلب صحبت‌هاي کشاورزان، اين روزها در مورد فروش برنج‌هاي خارجي در فروشگاه‌هاست که فروش برنج بومي را با مشکل مواجه مي‌کند.وي با انتقاد از تبليغ برنج‌هاي خارجي در تلويزيون اضافه کرد: اين تبليغات کمر بازار برنج داخلي را شکسته و اقبال عمومي به برنج‌هاي توليد داخل را کم کرده است.
همسر اين کشاورز به ايسنا گفت: قيمت‌هاي امروز محصول توليدي پايين است و تناسبي با هزينه‌هاي توليد برنج ندارد. من و فرزندانم در طول کشت و پرورش برنج در مزارعمان کار مي‌کنيم و مزدي هم نمي‌گيريم. اين هزينه را جزء هزينه‌هاي توليد برنجمان حساب نمي‌کنيم که اگر حساب شود قيمت برنج بومي دو برابر قيمت موجود در بازار مي‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

- 26 شهريور 1393
كشاورزان تنها اميدشان ايجاد درامد كافي براي زنده ماني است واين اميد توسط سر دمداران دولت هرسال كه ميگذرد ضعيفتر ميشود تنها سالهايي كه اميدوار شده بود ند اوايل انقلاب بود كه هنوز با برنامه عمل ميشد وواردات برنج در حد نياز واقعي بوده است.بيچارگي كشاورزان از زماني شروع شدكه برنج كوپني شد وبه تعداد جمعيت كشور با محاسبه سرانه نادرست مصرف واردات شروع شد وكوپن به جاي توليد نشست.وزنگ برنامه در جهت نابودي توليد نواخته شد واين زنگ هنوز هم نواخته ميشود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.